שיווק בטיקטוק – ההבדלים בין אורגני וממומן

שיווק בטיקטוק

טיקטוק, רשת חברתית לשיתוף סרטונים קצרים, מתרחבת ומתעצמת בשנים האחרונות ולאט אך בטוח, הופכת להיות בין הרשתות החברתיות הגדולות. כבר עכשיו מדובר בפלטפורמה משמעותית עם מספר הולך וגדל של משתמשים – זוהי רשת צעירה, מושפעת מטרנדים ומכוונת לקהל שהאותנטיות היא מרכיב מרכזי עבורו, יחד עם האפשרות לביטוי עצמי. הסרטונים לרוב קצרים, ביתיים, עם מוזיקה עדכנית, ריקודים מלהיבים וכל התכונות שהופכות תכנים לוויראליים.

שיווק בטיקטוק נעשה עם כלים מגוונים להוספת צלילים ואפקטים חזותיים, אפשרויות עריכה מגוונות, תגיות ותיאורים קצרים – כלים המשכללים את עבודת השיווק בטיקטוק. הכלים הללו מעלים באופן משמעותי את אפקטיביות השיווק בטיקטוק, התגיות יוצרות חשיפה גדולה יותר והאופי הפשוט והנגיש של אפשרות השיתוף מגדיל את הקהל שנחשף לתוכן.

עם זאת, בקרב בעלי עסקים עולה לעיתים קרובות השאלה: מה עדיף – שיווק ממומן בטיקטוק או שיווק אורגני? כדי לענות על השאלה הזו, חשוב להבין את ההבדל בין שני סוגי השיווק.

 

תוכן עניינים

 

לתחום של שיווק בטיקטוק יש כללי משחק משלו

רשת הטיקטוק הולכת וצוברת תאוצה בקרב משתמשים מכל הגילים, ששמחים על האפשרויות החדשות והיצירתיות לצרוך וליצור תוכן.

לטיקטוק יש חוקים משלו, וגם שיווק בטיקטוק צריך לפעול בהתאם לכללי המשחק האלו, אם רוצים להשיג תוצאות משמעותיות. דבר אחד בטוח – נוכחות דיגיטלית קבועה ויציבה היא מפתח מרכזי להצלחה בשיווק בטיקטוק.

 

שיווק ממומן בטיקטוק או שעדיף שיווק אורגני?

לשתי האפשרויות – שיווק ממומן בטיקטוק ושיווק אורגני – יש יתרונות וחסרונות.

שיווק ממומן הוא גישה המשתמשת במשאבים כמו פרסומות בתשלום, או קמפיינים פרסומיים כדי לשווק את המוצר ולהחדיר אותו לתודעה. עבור רוב העסקים מדובר על הוצאה משמעותית ולכן כדאי לבדוק אם יש די תקציב עבור שיווק ממומן בטיקטוק ובכל פלטפורמה אחרת ובנוסף, כדאי לבדוק אם זהו האפיק הנכון ביותר עבור עסק ספציפי או שכדאי לבחון במקביל גם את היעילות של ערוצי שיווק אחרים.

שיווק אורגני עובד אחרת משיווק ממומן. זהו שיווק שמתמקד בקידום מכירות על ידי פעולות אחרות, שאינן פרסומות בצורתן הגולמית. הכוונה היא לנוכחות דיגיטלית משמעותית, יצירת תוכן איכותי, חיבור עם פרופילים בעלי קהל רחב בטיקטוק כדי לקדם את המותג והמוצרים/שירותים שלו ועוד.

 

6 נקודות שיעזרו לכם לקבל החלטה:

  1. פרסום ממומן כרוך בהוצאה כספית גבוהה יחסית. שיווק אורגני דורש השקעה לאו דווקא כספית, אלא הקשורה לזמן, תהליכי חשיבה, התמדה בשיווק ועוד. חשוב לזכור כי בסופו של דבר השיווק האורגני מייצר בסיס יציב של לקוחות נאמנים, שמכירים את ערכי המותג ומזדהים איתם.
  2. שיווק אורגני מדויק משתלב טוב עם אופי השיווק בטיקטוק והטרנדים הוויראליים השולטים בו, כיוון שגם הוא מתמקד באותנטיות וביצירת מערכות יחסים עם הלקוחות ויוצרים אחרים ברשת.
  3. המשתמשים בטיקטוק מעוניינים בערך מוסף, מעוניינים להזדהות עם ערכים ועם השקפות עולם ולעיתים קרובות מעדיפים את שיטת השיווק הזו על-פני פרסומות מסורתיות ושיווק ממומן אגרסיבי.
  4. פרסום ממומן יכול להיות מוצלח כיוון שנדמה כי הוא מגיע לכל מקום, אך אותה תכונה בדיוק יכולה להיות גם חיסרון עצום, עבור גולשים המרגישים שמפרסמים מתייחסים אליהם כמוצר. הדבר נכון אגב לגבי שיווק ממומן בכל פלטפורמה ולא רק בטיקטוק. למשל, פרסום ממומן באינסטגרם או בפייסבוק עלול גם הוא לגרום לתחושה לא אותנטית ולחטוא למטרת הפרסום.
  5. כדי להצליח בשיווק בטיקטוק, רצוי לבנות מערכות יחסים עם יוצרים אחרים, בעדיפות אך לא חובה, עם כאלו בעלי מספר גבוה של עוקבים. שיווק ממומן לא יעשה זאת בצורה אותנטית.
  6. כדי לשווק בטיקטוק, צריך "להיות שם". הנוכחות הדיגיטלית העקבית היא זו שתעשה את ההבדל, תהפוך את השיווק לאפקטיבי, ותוביל לאחוזי המרה גבוהים.

 

שיווק בטיקטוק עם חברת שיווק

לסיכום, כדי לבנות ולתחזק קהילה, לשמר את נאמנות הלקוחות ולבסוף גם לראות תוצאות, שיווק אורגני בטיקטוק הוא הדרך. יחד עם זאת, יש להקפיד לבצע אותו נכון, תוך שימוש באסטרטגיות מדויקות והטרנדים שיכבשו את לב הקהל.

כדי ליהנות מכל היתרונות של שיווק בטיקטוק, פנו ל Rizeחברת שיווק בעלת ניסיון עצום בתכנון ותפעול קמפיינים של שיווק אורגני מנצח, תוך שימוש באסטרטגיות שיווקיות מתקדמות והכלים המשוכללים ביותר להגברת נוכחות המותג.

דברו איתנו דברו איתנו דברו איתנו דברו איתנו
לחצו כאן