לא מה שחשבתם: איזה קהל נמצא בטיקטוק ב-2024?

קהל בטיקטוק

רבים נוטים לחשוב שמבין הרשתות החברתיות המובילות, טיקטוק היא כזו המיועדת רק לילדים ונוער. אך המציאות מוכיחה אחרת. מחקר חדש של מרכז המחקר מגלה כי שליש מהמבוגרים בארה"ב משתמשים באפליקציה הפופולרית, וחלק הולך וגדל אף צורך דרכה חדשות. הממצאים מפריכים את התפיסה המוטעית לגבי קהל היעד של טיקטוק ומציגים תמונה מורכבת יותר של השימוש בפלטפורמה. אך לפני שאנחנו צוללים לממצאי המחקר המפתיעים, הנה כמה עובדות כלליות שכנראה לא ידעתם על טיקטוק.

 

תוכן עניינים

 

יותר ממיליארד משתמשים פעילים – בני כמה הם?

לטיקטוק יש יותר ממיליארד משתמשים פעילים ברחבי העולם, רק כ-36% מהם מתחת לגיל 25 וכל השאר בני 34-25.

עוד נתונים המעידים על גילם של הגולשים הם אלו לפיהם כמעט 2 מתוך 3 משתמשי טיקטוק נוטים יותר לקנות משהו בזמן שהם גולשים בו ולמשתמשי טיקטוק יש סיכוי גבוה פי 1.5 לרכוש מיד משהו שגילו בפלטפורמה, בהשוואה למשתמשי פלטפורמת מדיה חברתית אחרים. כלומר, הגולשים ברשת החברתית הזו הם בעלי כוח צרכני – שאינו מאפיין ילדים ונוער.

 

המחקר של מרכז Pew

המחקר, שנערך באוגוסט 2023 בקרב 2,745 משתמשי טיקטוק בוגרים בארה"ב, מצא כי כמחצית מהמשתמשים מעולם לא פרסמו סרטון משלהם. עובדה זו מעידה על כך שרבים משתמשים באפליקציה בעיקר כדי לצפות בתכנים שיצרו אחרים, ולא בהכרח כדי ליצור תוכן בעצמם. יתרה מכך, המיעוט של המשתמשים הפעילים מייצר את הרוב המוחלט של התכנים הזמינים בפלטפורמה.

התנהגות הפרסום של מבוגרים צעירים (בגילאי 34-18) אינה שונה באופן מהותי מזו של קבוצות הגיל המבוגרות יותר. למרות ששיעור המשתמשים הצעירים גבוה, רק כמחצית מהם פרסמו אי פעם סרטון – נתון הדומה לשיעור בקרב משתמשים בגילאי 49-35. ממצא זה מחזק את הטענה שטיקטוק אינו מוגבל לקהל צעיר בלבד.

עם זאת, המשתמשים שכן מפרסמים תכנים נוטים להיות פעילים יותר באופן כללי. הם בדרך כלל עוקבים אחר יותר משתמשים, צוברים יותר עוקבים בעצמם, וסביר יותר שימלאו את הפרטים בביו שלהם. מגמה זו מרמזת על כך שיצירת תוכן מעודדת אינטראקציה רבה יותר עם הקהילה.

נקודה מעניינת נוספת היא שמשתמשי טיקטוק נוטים למצוא עניין בתכנים המוצעים להם בדף הפור יו. כ-40% מהמשתמשים מעידים שהתוכן בדף זה מעניין אותם מאוד, לעומת 14% בלבד הטוענים שהוא אינו מעניין כלל. הממצא מעיד על יעילות האלגוריתם של טיקטוק בהתאמת התכנים לטעמם של המשתמשים, ללא קשר לגילם.

לסיכום, המחקר של Pew מספק הצצה מרתקת לדפוסי השימוש של מבוגרים אמריקאים ב-טיקטוק. הנתונים מפריכים את הסטריאוטיפ לפיו האפליקציה מיועדת לילדים ולבני נוער בלבד, ומדגישים את הפופולריות הגוברת שלה בקרב קהל מבוגר ומגוון. עם שליש מהמבוגרים כמשתמשים פעילים, ברור כי טיקטוק הפכה לחלק בלתי נפרד מנוף המדיה החברתית, החוצה גבולות של גיל ודור. ההבנה של מגמות אלו חיונית עבור מפרסמים ויוצרי תוכן המעוניינים להגיע לקהלים רחבים ומגוונים יותר, דרך הפלטפורמה הדינמית הזו.

 

למה כל כך חשוב להכיר את גילי המשתמשים בטיקטוק?

כדי לגבש אסטרטגיה דיגיטלית אפקטיבית ולחזק מותג, חיוני להכיר בכך שטיקטוק אינה מוגבלת רק לקהל הצעיר. למעשה, האפליקציה מציעה הזדמנות ייחודית להגיע למגוון רחב של צרכנים פוטנציאליים.

התעלמות מפלח שוק משמעותי זה עלולה להוביל למחסור בחשיפה ומעורבות. מותגים המבינים את הפוטנציאל של טיקטוק בקרב קהלים מבוגרים יותר יכולים ליצור תוכן רלוונטי ומותאם אישית, ובכך לבנות נוכחות מקוונת חזקה ולעורר עניין בקרב לקוחות חדשים.

מעבר לכך, הבנת ההעדפות והדפוסים הייחודיים של משתמשי טיקטוק הבוגרים מאפשרת פילוח מדויק יותר של קהלי יעד ואופטימיזציה של מסרים שיווקיים. על ידי הטמעת תובנות אלו באסטרטגיית המדיה החברתית, מותגים יכולים למנף את השימוש בטיקטוק כדי לחזק את המודעות, ליצור מעורבות ולהניע המרות.

 

זקוקים למישהו שינהל לכם את הטיקטוק? פנו אלינו

לאור החשיבות של טיקטוק והעמדה הייחודית שלה במכלול של רשתות חברתיות מובילות, חשוב שגם המותג שלכם יככב בה ויתפוס את תשומת לב הגולשים בכל הגילים, במטרה להמיר אותם ללקוחות משלמים. אם אתם זקוקים לניהול סושיאל מדיה מקצועי עם מסרים מדויקים בהתאם לפלטפורמה, פנו ל Rize – מומחים לרשתות חברתיות ולטיקטוק בפרט.

דברו איתנו דברו איתנו דברו איתנו דברו איתנו
לחצו כאן