הדרך הנכונה להתחיל עם תוכן גולשים ולהגדיל את חשיפת המותג

תוכן גולשים

תוכן גולשים, או באנגלית User-generated content (UGC), מתייחס לכל צורה של תוכן – כגון סרטונים, תמונות, ביקורות ופוסטים במדיה חברתית – שנוצרו על ידי משתמשים ולא על ידי מותגים או חברות עצמן.

על פי מחקר לוגיסטיקת חיפוש משנת 2023, לקמפיינים שמשתמשים ב-UGC יש שיעורי המרות גבוהים בשיעור של עד 29% מאלה שלא. זה משום שתוכן גולשים יכול להשפיע באופן משמעותי על תפיסת המותג, מכיוון שהוא נתפס כאותנטי ואמין יותר על ידי גולשים אחרים.

UGC מקיפה מגוון רחב של חומרים, החל בסלפי עם מוצר מועדף ועד להמלצות וסיפורים אישיים הקשורים לשירות.

האותנטיות הזו מטפחת חיבור עמוק יותר בין מותגים לקהילות שלהם, ומניעה מעורבות ונאמנות. לכן, היא יכולה להיות כלי רב עוצמה גם עבור מינוף המותג שלכם.

 

תוכן עניינים

 

כך תשלבו UGC באסטרטגיית מותג שלכם

הצגת דוגמאות מהחיים האמיתיים של אינטראקציות של לקוחות עם המוצרים או השירותים שלכם, מאפשרות לכם גם לחזק את ערך מותג וגם לעודד משתמשים אחרים לשתף את החוויות שלהם. אסטרטגיה זו יכולה לשפר את האמינות של המותג שלכם, להרחיב את טווח ההגעה שלו וליצור גישה שיווקית אנושית יותר.

כדי לעודד UGC יש ליצור הזדמנויות עבור הגולשים סביב יצירת תוכן לסושיאל ושיתוף קל ונוח שלו. האותנטיות הזו, היא מה שיאפשר לכם לבנות קהילה סביב המותג שלכם.

 

דוגמאות ל UGC (תוכן גולשים)

תוכן גולשים יכול ללבוש צורות שונות. כדי להבין איזו הכי יכולה לשמש את המותג שלכם, חשוב להכיר אותן ואת היתרונות שלהן. סוגים שונים של UGC עשויים להיות:

 

המלצות וסקירות

ביקורות ודירוגים מספקים תובנות חשובות לגבי מוצר, שירות או המותג עצמו, ויכולים להשפיע על החלטות רכישה לטוב ולרע. בין שמדובר במסעדה חדשה ובין שבאפליקציית משחקים, לקוחות מסתכלים על ביקורות כסוג של הבטחה שהם עושים את הבחירה הנכונה. ביקורות חיוביות ודירוגים גבוהים יכולים גם להועיל לאסטרטגיות ה SEO, מה שמוביל לנראות גבוהה יותר ולהגדלת התנועה האורגנית לאתר ולדפי הנחיתה שלך.

 

פוסטים בבלוג

מותגים יכולים גם למנף פוסטים שנכתבו על ידי משתמשים כדי לעודד מעורבות ולבנות את האמינות של המותג. אם לקוח כותב פוסט בבלוג על המוצר או השירות שלכם, זה יכול להיחשב כ-UGC.
אם המהלכים האלו לא מתרחשים אורגנית, כדאי לשקול שיווק באמצעות משפיענים – בלוגרים מנוסים עם חיבור לקהל היעד המרכזי שלכם.
כמובן, שמומלץ מאוד להשתמש במאמרים אלו בקישורים נכנסים, כדי להגביר את קידום האתר ואת המודעות למותג.

 

פוסטים ברשתות חברתיות

פלטפורמות מדיה חברתית הן מכרה זהב של UGC. אתם תמיד יכולים למנף פוסטים של לקוחות המציגים את החוויה שלהם עם המותג או המוצר שלכם, כדי להגביר את ההמרות.
כמו כן, אפשר להשתמש בתחרויות, הגרלות וטקטיקות נוספות כדי להפוך את הפוסטים לוויראליים ולהגביר את הפופולריות של המותג.

 

תמונות וסרטונים

כאשר הלקוחות שלכם משתפים תמונה או סרטון אישי של המוצר או השירות שלכם, זו הזדמנות מצוינת למנף UGC.

כדאי ליצור קשר עם לקוחות אלו ולבקש רשות לשתף את התוכן שלהם בחשבון המדיה החברתית של המותג שלכם, או יותר טוב, לעודד אותם לשתף אותו בעצמם ולתייג אותו. שקלו להציע תמריצים שונים, כגון הטבות או הנחות, כדי להניע את הקהל שלך לעשות את אותו הדבר.

 

איפה הכי כדאי להשקיע ב UGC?

טיקטוק הוא פלטפורמה המבוססת על האווירה הנינוחה והביתית של UGC ומציעה מבחר תכונות כמו יצירת דואטים (סטיצ'ים) המאפשרות למותגים לחבר UGC ישירות לעמוד שלהם.

בנוסף, אינסטגרם מציעה אפשרויות כמו פרסום משותף, שיתוף פעולה עם המותג בפוסטים בפיד ואפשרות סטורי ו REEL.

אם אתם שואלים את עצמכם איזה תוכן לייצר לאינסטגרם או לטיקטוק, התשובה היא תוכן שידבר את השפה של הפלטפורמה ויתכתב עם הטרנדים השולטים בה. עם זאת, לעיתים אותו UGC יוכל להתאים לכמה פלטפורמות במקביל.

 

צריכים מומחים בשיווק? פנו ל Rize

התנעת תהליכים של UGC יכולה להיות מאתגרת ולכן, אתם צריכים לגייס לצדכם מומחים בתחום שיגבשו עבורכם אסטרטגיה מדויקת.
פנו עוד היום ל Rize – מומחים לשיווק דיגיטלי כולל תוכן גולשים, תוכן לאינסטגרם, טיקטוק וכל שאר הרשתות החברתיות ותוכלו ליהנות משגשוג חסר תקדים של המותג שלכם.

 

דברו איתנו דברו איתנו דברו איתנו דברו איתנו
לחצו כאן